Onze full service dienstverlening is een circulair proces: onze serviceverleners komen wekelijks langs alle locaties van de opdrachtgever om vuile kleding op te halen. Daarna reinigen we de kleding op de manier die past bij de specifieke situatie zoals deze bij de opdrachtgever op de locatie bestaat. Dit kan op basis van de verschillende werkzaamheden dus verschillen! Wij controleren of de kleding nog voldoet aan de gestelde eisen, checken of de normeringen op ieder kledingstuk nog gehaald worden en repareren de kleding wanneer nodig. Wanneer een kledingstuk versleten of onherstelbaar beschadigd is, zetten wij een nieuw exemplaar in. De serviceverleners leveren schone kleding bij onze klanten af en nemen de vuile kleding weer mee.
Een circulair full service proces
Aanschaf: Vendrig schaft alleen Oekotex 100 gecertificeerde kleding aan. (verfstoffen).
Duurzame grondstoffen:
- biokatoen (bijv. 30 producten of 5 % van de producten)
- tencel
- gerecycled polyester
Levensduur:
- juiste kledingadvies voor de specifieke werkzaamheden
- minimale slijtage door geoptimaliseerde wasprocessen
- vakkundige reparatie
- afkeur op basis van kwaliteit individueel kledingstuk (in plaats van elk jaar nieuwe kleding aanschaffen voor alle dragers).
Verantwoord omgaan met afgekeurde kledingstukken:
- Hergebruik als 2e leven voor werkkleding.
- Omzetting tot vilt voor isolatiemateriaal of vilt voor een nieuw product.
- De stof direct hergebruiken voor een nieuw product als bijvoorbeeld een (sport)tas.
- Onze nieuwste toepassing → afgekeurde kleding samenvoegen met petflessen en hars waardoor “plankmateriaal” ontstaat waar o.a. picknicktafels van gemaakt kunnen worden.
Vendrig draagt bij aan de volgende SDG’s
Direct vragen over dit onderwerp?
Vraag het aan één van onze experts.
John Strik
Accountmanager Vendrig